Kategorien
Menschen

Frauen sind so……

index

Unsere emanzipierte Gesellschaft schaut gerne auf Länder in denen die Pressefreiheit und die Gleichstellung der Geschlechter weit hinterherhinken, um sich als Gegenbeispiel für eine misslungene Demokratie zu zeigen. Im Vergleich zu Russland, den USA und vielen arabischen Staaten, sind die Menschenrechte in allen gesetzlichen Bestimmungen und im sozialen Geflecht innerhalb verschiedenster staatlicher Organe weitgehend berücksichtigt und präsent. Aber wie sieht es eigentlich mit den Frauen aus?

Im weltweiten Vergleich hat Deutschland ein musterhaftes Beispiel im Bereich der sozialen Aufstiegsmöglichkeiten und der hohen Lebensqualität selbst im Existenzminimum vorzuweisen. Denn die Menschenrechte beschränken sich in der Bundesrepublik nicht nur auf die unantastbare Würde, sondern dehnen sich in verschiedenen Gesetzesformulierungen und Erweiterungen bis in alle Lebensbereiche aus. Ein barrierefreies soziales Leben ist seit Jahren Gegenstand politischer Bemühungen und Beschlüsse.

Weltweit schauen Länder die sich in der Entwicklung befinden und erste Schritte in Richtung Demokratie anstreben nach Deutschland. Heute muss niemand um seine Rechte fürchten, egal welcher ethnischer oder religiöser Herkunft er oder sie auch sein mag. Dennoch geben uns einige “Gesetzesphänomene” zu denken. Nicht selten wird dabei gefragt, ob sich unsere Politik für eingefahrene Angewohnheiten überhaupt interessiert. Noch immer verdienen Frauen 22% weniger als Männer. Ein Umstand der dem sozialen Leitgrundsatz der Bundesrepublik nicht gut steht.

Viele wissen dabei nicht, wie so etwas überhaupt möglich sein kann. Es wäre falsch diese Angelegenheit populistisch hochzureden. Vor allem brauchen wir den Willen dieses Phänomen zu verstehen, um dementsprechend entgegenzuwirken. Denn Frauen sind wohl die geeignetsten Menschen in unserer Gesellschaft, um unsere gerechtgeglaubte Staatsführung einmal spiegeln zu lassen. Trotz unserer weitgehend aufgeklärten Lebensweise und unserem Verständnis für Gleichberechtigung ist Deutschland europaweit die letzte Station, in der eine umfassende Reform innerhalb arbeitsrechtlicher Angelegenheiten schon lange überfällig ist.

Die Führungsposition in großen Unternehmen ist für unsere Vorstellungen immer noch eine männlich klingende Branche. Selbst wenn wir es anders möchten, müssen wir zugeben, dass wir den Mann als gewohnter empfinden als die Frau. Nach Angaben von 2/3 der Firmen ist dies eine seltsame Tatsache. Denn diese wünschen sich mehr weibliche Führungskräfte als zunächst angenommen. Man darf auch nicht vergessen, dass über die Jahrzehnte eine Art Kultur auch in Unternehmen entsteht. Etwas, das man nicht anders kennt, empfindet man auch nicht unbedingt als falsch. Tatsächlich sind die größten Unternehmer der Welt von Männern gegründet worden.

Ob es nun Facebook, Aldi, Amazon, Dr.Oetker oder auch Adidas ist. Frauen leiden noch immer unter der dogmatische Geschlechterrollenverteilung. Sie werden als Hase, Katze, Erdbeere oder Blümchen geliebkost. Die Frau ist in der Rolle als Löwe eher gefürchtet oder verachtet. Sie ist noch immer ein gern gesehener Schmuck neben dem einflussreichen Mann oder einem neuen Produkt. Die Frau ist im kapitalistischen Verständnis Mittel zum Zweck oder das passende Bild zum Erfolg. Und ist eine Frau einmal erfolgreich, stehen ihr eine Reihe von Schikanen, Vorurteilen und Vorwürfen bevor, mit der sie lernen muss umzugehen, um sich zu einer ganz persönlichen Philosophie durchkämpfen.

Denn die Frau könnte sich im Gegensatz zur ehrlichen Männerarbeit “hochgeschlafen”, oder ihre Reize zu Vitamin B umgewandelt haben. Und im Kontrast dazu steht die von den Medien und der Modewelt als zart und unschuldig geformte und von Männerwünschen erzogene Frau. Die tiefe Kluft welche zwischen den gesellschaftlichen Erwartungen an eine Frau und dem wirklichkeitsnahen Leben besteht, zeigt sich hier besonders drastisch. Und dennoch soll das liebes- und schutzbedürftige Wesen in einer Frau anerkannt werden und ist ein wesentlicher Unterschied zum Gegengeschlecht.

Die Frau möchte sich mit aller Kraft aus den Fängen ihrer Geschichte befreien und sich über ihre Tradition erheben. Frauen die ihre Beschwerden zur Sprache bringen werden leichtfertig dem feministischen Lager zugeordnet. Oder besser noch als kreischende und zickende Suffragetten abgestempelt. Dabei haben Frauen nicht weniger zum Stand der heutigen Bürgerrechte beigetragen als es einmal A.Smith, J. Locke oder Voltair getan haben. Im Gegenteil: Während Männer durch Verbreitung der Philosophie und Wissenschaft das Zeitalter der Aufklärung herbeiführten, waren es Frauen die sich mit Hingabe an das Grobe (die Revolution) heranmachten. Frauen griffen in Frankreich zu den Waffen und erhoben damit ihre Stimme gegen Ausbeutung und Unterdrückung.

Olymp de Gouges ist wohl die erste Frau die sich der männlich dominierten Politik zuwandte und klare Forderungen formulierte. Olymp de Gouges, eigentlich Marie Gouze, lebte zwischen 1748 – 1793 in Frankreich und war unter anderem Schriftstellerin. Sie propagierte eine frauenfreundliche Gesellschaft, denn die Deklaration der Menschen-und Bürgerrechte (1789) galt nur den Männern. In Frankreich war der Analphabetismus unter den Frauen stark verbreitet. Dadurch war die Unterdrückung besonders leicht und die Frauen konnten sich der Politik nicht wirksam nähern. Doch Heute geht es lange nicht mehr um Analphabetismus oder Wahlberechtigung. Es geht um Hirngespinste und der Mitgift des empirischen Denkens.

Please follow and like us:
0
20
Pin Share20

Comments

comments

45 Antworten auf „Frauen sind so……“

Woah! I’m really digging the template/theme of this website.
It’s simple, yet effective. A lot of times it’s difficult to get
that “perfect balance” between superb usability
and visual appeal. I must say you’ve done
a excellent job with this. In addition, the blog loads extremely quick for
me on Safari. Exceptional Blog!

Excellent items from you, man. I’ve take note your stuff
prior to and you’re just extremely excellent.
I actually like what you have received right here,
really like what you are stating and the way by which you assert
it. You are making it enjoyable and you still care for to keep it wise.
I can’t wait to learn far more from you. That is actually a wonderful web site.

I’m really impressed along with your writing
abilities and also with the layout in your weblog.
Is this a paid subject matter or did you modify it yourself?
Anyway keep up the nice high quality writing, it is rare to
peer a great blog like this one these days..

Excellent pieces. Keep writing such kind of information on your blog.
Im really impressed by it.
Hi there, You have done a fantastic job.
I’ll definitely digg it and individually recommend to my friends.
I am confident they will be benefited from this web site.

certainly like your website however you need to take a
look at the spelling on quite a few of your posts.
A number of them are rife with spelling issues and I in finding it
very troublesome to inform the reality however I will definitely come back
again.

Great beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how can i
subscribe for a blog website? The account aided me a acceptable deal.
I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept

Just desire to say your article is as astonishing.
The clearness for your publish is simply nice and that i can think you are knowledgeable
on this subject. Well along with your permission let me to seize your
feed to stay up to date with approaching post. Thanks one million and please carry on the enjoyable work.

[url=https://555meds.com/]price of tadalafil 20mg[/url] [url=https://mpcialis.com/]dapoxetine purchase in india[/url] [url=https://cialiseti.com/]cialis 20 g[/url] [url=https://srxstore.com/]levitra 60 mg price[/url] [url=https://ethpharm.com/]sildenafil 50 mg generic[/url] [url=https://isppills.com/]sildenafil discount generic[/url]

Hi there! This blog post couldn’t be written much better!
Going through this article reminds me of my previous roommate!

He always kept preaching about this. I’ll send this post to him.
Pretty sure he will have a very good read.
Thanks for sharing!

It is appropriate time to make a few plans for the long run and it is time to be happy.
I have read this publish and if I may I desire to counsel you
some fascinating issues or advice. Perhaps you could write subsequent articles referring to this
article. I want to learn more issues about it!

Excellent site you have here but I was curious if you knew of any community forums that cover the same topics talked about
in this article? I’d really love to be a part of
community where I can get comments from other experienced people that share the same interest.
If you have any suggestions, please let me know. Kudos!

I do trust all the concepts you have presented on your post.

They are really convincing and can definitely work.
Nonetheless, the posts are too quick for novices.

Could you please lengthen them a little from next
time? Thanks for the post.

First off I would like to say fantastic blog! I had a
quick question that I’d like to ask if you don’t mind.
I was interested to know how you center yourself and clear your head before writing.
I’ve had a hard time clearing my thoughts in getting my
thoughts out there. I truly do enjoy writing however it just
seems like the first 10 to 15 minutes tend to be wasted just trying to figure out
how to begin. Any suggestions or hints? Kudos!

I also have blockages very often. It’s important not to put too much pressure on yourself while writing. Only write on topics that you don’t need to do a lot of research on. These are mostly topics that you are very familiar with. Take your time for your contribution. Writing fast is not an art. You can mentally prepare the article in your head during the day..:)

I loved as much as you will receive carried out right here.

The sketch is attractive, your authored subject
matter stylish. nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following.
unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly very often inside
case you shield this increase.

Sweet blog! I found it while searching on Yahoo News. Do you have any
suggestions on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but
I never seem to get there! Thanks

Hey there! This is kind of off topic but I need some advice
from an established blog. Is it very difficult to set up your own blog?
I’m not very techincal but I can figure things out pretty quick.

I’m thinking about making my own but I’m not sure
where to begin. Do you have any tips or suggestions? Cheers

You actually make it seem really easy with your presentation however I
find this topic to be actually one thing that I believe I’d by no means understand.
It kind of feels too complex and extremely extensive for me.
I am having a look forward in your next post, I will try to get the hold of it!

Nice weblog here! Additionally your web site so
much up very fast! What web host are you the usage of?
Can I am getting your affiliate link to your host?
I wish my site loaded up as quickly as yours lol

Hello I am so delighted I found your blog page, I really found you by
accident, while I was researching on Bing for something else, Anyways I am here now and would just
like to say thank you for a marvelous post and a all round interesting blog (I also love
the theme/design), I don’t have time to browse it all at the moment but I have
book-marked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I will be back to
read a great deal more, Please do keep up the fantastic work.

I have been browsing online more than three hours
today, yet I never found any interesting article like yours.
It is pretty worth enough for me. In my view, if
all web owners and bloggers made good content as
you did, the internet will be a lot more useful than ever before.

What you posted made a ton of sense. However, what about this?
suppose you were to write a awesome post title? I mean, I don’t want to tell you how to run your website,
however what if you added a headline that makes people desire
more? I mean Frauen sind so…… is kinda boring.
You might glance at Yahoo’s front page and note how they create article titles to
get people to open the links. You might add a related video
or a related pic or two to get readers excited about everything’ve written. Just my opinion, it
could bring your blog a little livelier.

Howdy would you mind stating which blog platform you’re using?

I’m planning to start my own blog in the near future but I’m having
a hard time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I’m looking for something unique.
P.S Apologies for being off-topic but I had to ask!

Hi Jeremy. I use wordpress cms. It is very user-friendly and offers a lot of design options. But every platform has its disadvantages. Of course, wordpress is also somewhat restricted in some respects. But in principle I can recommend it.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.